четвер, 12 червня 2014 р.

Про актуальне або про велосипеди

Нант - найкраще місто за рівнем життя у Франції. Куди ж тут без велосипедного спорту.

Про що тут:

- Міські велосипеди, прокат по-годинно
- Прокат велосипедів
- Велокампус
- Веломаркет
- Поліція роздає ліхтарики та жилетки 
- Велодоріжки
- Луар а вело
- Трамваї - дружні до велосипедистів
- Складні ровери
- Стоянки біля залізничних станцій
- Замки та крадіжки велосипедів
- Парками та містом, а також за містом 
- Ворог неуважних - трамвайна колія
- Моноцикли
- Калькулятор










 - Міські велосипеди, прокат по-годинно 
Досить популярна тема у Франції, та й взагалі країнах ЕС - ровери, що можна взяти на прокат, лишивши на найближчій станції.
Система Bicloo. Плюси та мінуси. 
Це такий собі метод розвезти студентів по домівках, все ж велосипед безпечніший за машину. Розплатитись треба банківською карткою, втім не на всіх терміналах є така можливіть. В продажу є електронні картки на рік, такий собі абонемент. Специфіки його не знаю, але часто популяризують цю опцію розпродуючи їх за півціни. Отже, якщо банківською карткою (і тут не забуваймо, що у Франції майже скрізь необхідна СB carte bleu), знімається 1 евро за першу годину, і 150 евро гарантії лишається в тебе в запитах, тому краще 2чи перевірити чи правильно ти встановив велосипед після повернення на іншу станцію.
Втім існує проблема, що після великих тус студенти забувають лишити ровера на станції, не знаю, чи багато таких випадків в Нанті, але точно чула, що то трапляється повсякчас в Парижі у більш віддалених кампусах. 
В чому ж мінуси?
- якщо ви користувались вперше, то ви трохи понервуєте до того як у вас перестане висіти -150 на рахунку. 
- ровери ці важкі, це супер, оскільки їх важче зламати чи ще що, втім багато хто не відчуває себе на них комфортно, це стосується і мене самої. Терпіти їх не можу. 
- на жаль, останні станції досить віддалені від гуртожитків, тому доводилось ходити пішки ще з 10-20хв. 

- Прокат велосипедів
Велосипед можна взяти у прокат на день чи на рік. 
Багато хто зі студентів бере велосипеди в прокат на рік. Коштує це 50евро в рік та чек на 200 (? не згадаю точну суму). До речі, гарантійні платежі на чеках - ще одна фішка французів. Таким чином гроші з вашого рахунку зазвичай не знімають, і чек повертають в разі відсутності необхідності. 
Так от про прокат на рік та інше - це у Велокампус. 


- Велокампус
Відкрився Velocampus декілька років тому за сприяння мерії Нанту. Це така собі ком"юніті велосипедистів аматорів та професіоналів. Загалом організація створена, щоб допомогти тобі з твоїм ровером та популяризувати велосипедний спорт. Це штат механіків та помічників, до яких можна звернутись за порадою чи допомогою. Тут діє система внесків. Щоб зареєструватись на рік з вересня по вересень, необхідно проплатити членський внесок (8 або 10 для vip членства('12-'13) та 10/12евро ('13-'14)). 
Фізично - це приміщення де є всі необхідні інструменти, щоб зробити з твого ровера те, що тобі заманеться. Старі деталі для членів ком"юніті дістаються безкоштовно, а нові - по мінімальних цінах. 
Отже, крім допомоги з будь-якими поламками, просто зборами нових роверів і т.і., тут збираються на велопрогулянки та різноманітні акції та фестивалі. Проводять майстер-класи і будують дивакові ровери. Тут, до речі, можна придбати і зібраний ровер також.

- Велоінфо та маркет
Частенько в центрі організовують інфо-стенди з вело-можливостей в місті. Тут представлені Велокампус, і Біклу, і прокат велосипедів. Останнього разу, коли потрапила на таку подій, поліція роздавала мінімальний набір для велосипедистів - накидку для сидіння, ліхтарики, флікер та жилетку, усміхнено пояснюючи, що є необхідним для безпеки на дорозі.  
Раз чи два рази на рік проводять великий розпродаж велосипедів, де прийшовши завчасно можна підібрати досить непоганий варіант за не дорогу ціну.

- Велодоріжки
Необхідно довго шукати, аби знайти місця, де не промальовані велосипеди. Велодоріжки є як на авто дорогах так і зовсім окремо, на берегах річок. 
Втім ще так недавно, в кінці 2012 тільки закінчували добудову проекту дороги в центрі, де на cours de 50 otages велосипедисти зайняли своє почесне місце посередині. Що тут казати - пріорітет пішоходам та і рух в центрі обмежений. Нант не дуже люб"язний до водіїв у центрі міста.  
- Loire à vélo
Найдовша річка Франції - Луара - протікає містом впадаючи за 50 км в Атлантичний океан. Мабуть, найпопулярніший маршрут для велосипедистів. Loire à vélo - продумана інфраструктура, вказівники серед доріг, мапи, поділені за маршрутами, можна придбати у будь-якому книжковому магазині. Про власний досвід таких поїздок треба буде писати окремо.

- Трамваї - дружні до велосипедистів
Існує складний велосипед рекомендований tan.fr cyclotan - він дозволений на будь-якому виді міського транспорту. Складні ровери взагалі популярне тут явище. 
Втім для звичайних велосипедистів автобус заборонений, а от у трамваї можна кататись всю неділю, тільки з буднями трохи важче - ввечері після 20-00 і вранці, здається до 8ї. Ця опція зазвичай не манить і краще проїхатись понад річкою (мені в універ треба було їхати повз мальовничий осередок Едри, притоку Луари), втім усяке буває. 

- Стоянки біля залізничних станцій
Sncf - компанія з залізничних перевезень увесь час популяризує стоянки роверів на станціях. типу бери із собою ровер, а як не потребуєш - лиши, стоянки охороняються та освітлюються.  


- Стоянки, замки та крадіжки 
Замок звичайно треба купувати U. Бо ті цепочки тоненькі - то не замки. Мій замок коштував так само як і мій ровер. Мені ще у Велокампусі порадили - ну і що, що ровер не дорогий - один не дорогий, другий - і вже дорого. Ровери крадуть і в центрі і на околиці. По гуртожитках існує ще й роверовий вандалізм, коли хтось приходить просто поламати ровери і лишити їх такі понівечені там на стоянці. 
Вуличні паркувальні місця - скрізь, втім інколи буває мало місця, тоді доводиться шукати щось трохи віддаленіше.  

- Парками та містом, а також за містом. 
Зазвичай в парках заборонено ганяти на ровері, треба вести його поряд себе або лишити на вході. Втім просто алеї чи поїхати за місто - це саме те, де можна насолодитись природою, досить часто користуючись гарною велодоріжкою. 

- Ворог неуважних - трамвайна колія.
Треба зазначити, що велодоріжки все ж безпечніші за тратуар. Втім де б ти не був, якщо тобі трапиться трамвайна колія - ти в небезпеці. Перетинай під 90 градусів, якщо не певний, чи проїдеш норм - пройдись пішки. Поради початківця початківцям - втім наслідки можуть бути не кул. 

- Моноцикли
Якщо одноколесі ровери мені завжди здавались чимось з цирку, то в Нанті можна частенько побачити людей ганяючих на таких посеред дороги, і за містом, і для розваги і на роботу. 


- Калькулятор. Нант зелене місто.
В 2013 році місто Нант було зеленою столицею Європи. Багато з цього всього розвивалось під впливом натхенного статусу. Біля лікарні на одній з велодоріжок встановили датчик, що виглядає як термометр, тільки вимірює він не температуру, а кількість велосипедистів, що тут прогайнули за день чи місяць. 

Місто живе і розвивається, велосипеди стають все більш популярними. Старі райони адаптовували для катання, нові - будують з врахуванням майбутніх велодоріжок.

Велосипед тобі надає свободу. Ти не залежний ні від страйків, ні розкиданого розкладу в неділю. Ти - сам володар свого часу. Звісно, атлантика впливає по свому, приносячи повсякчас сильні зливи, але то вже інша історія.  
  

Немає коментарів:

Дописати коментар